Το χιούμορ στο γραφείο
επιτελεί έναν σημαντικό σκοπό, καθώς ενισχύει τη δημιουργικότητα,
μειώνει το στρες και μπορεί να βοηθήσει στην εκτόνωση της έντασης,
υποστηρίζουν Γερμανοί ειδικοί.
«Το χιούμορ λειτουργεί κυρίως μέσα από την αλλαγή της οπτικής», λέει η Κατρίν Χανσμάγιερ του Γερμανικού Ινστιτούτου για το Χιούμορ (αν και, για πολλούς, αποτελεί ήδη ένα ιδιότυπο κι αυταναφορικό είδος χιούμορ το ότι υπάρχει τέτοιο γερμανικό ινστιτούτο). Όταν το χιούμορ είναι επιτυχημένο, μπορεί να εμπνεύσει μια ομάδα, ενώ το να μπορείς να γελάσεις με κάποιον σημαίνει ότι μπορείς και να συνεργαστείς αρμονικά μαζί του, υποστηρίζει η ίδια.
Αλλά, όπως τονίζει η Χανσμάγιερ, το
χιούμορ στο χώρο εργασίας δεν εκλαμβάνεται από όλους με τον ίδιο τρόπο. Ο
βασικός κανόνας είναι «πάντα να αφήνεις τον άλλον να εμφανίζεται θετικά». «Αν το χιούμορ μου είναι ίδιο με του άλλου, τότε λειτουργεί άψογα», συμπληρώνει.
Ωστόσο, ελλοχεύει ο κίνδυνος παρεξήγησης από πονηρά αστεία και συνεχείς κομπασμούς, αν οι συνάδελφοι δεν γνωρίζονται καλά (κι ακόμη περισσότερο όταν γνωρίζονται καλά, καμιά φορά).
Οι εργαζόμενοι σ’ ένα γραφείο θα πρέπει να σκέφτονται καλά τι κάνει το
συνάδελφό τους να γελάει, διαφορετικά, εξηγεί η σύμβουλος καριέρας, Ρενέ Γκάμπριελ, καλύτερα να μην ανοίγουν το στόμα τους. Ταυτόχρονα, τα σχόλια με υπονοούμενα θα πρέπει να αποφεύγονται, προτείνει η σύμβουλος Μαργκρίτ Χέρτλαϊν.
Το χιούμορ δεν θα πρέπει να είναι ποτέ «κάτω από τη ζώνη», προειδοποιεί ο Βέρνερ Σίνλε,
της εταιρείας Creative Communication Consult. Όσο για το πως
διορθώνεται η κατάσταση, όταν κάποιος αστειευτεί για κάτι που δεν θα
‘πρεπε; Ο Σίνλε προτείνει να ζητείται άμεσα συγγνώμη – αλλά δεν έχει
ζήσει, μάλλον, σε αρκετές αίθουσες σύνταξης…
Πηγή: http://www.ert.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου