"Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα..."

Τετάρτη 31 Μαΐου 2017

Θεματικοί Κύκλοι για την Έκθεση: Παιδεία - Εκπαίδευση

Τα πολλά σχέδια για την Παιδεία

Φτάνει πια, γκώσαμε! Κάθε υπουργός που περνάει από το Μαρούσι (και παλιότερα από τη Μητροπόλεως) κάνει και ένα εθνικό σχέδιο για την Παιδεία, το οποίο δεν είναι καν πενταετές διότι οι θητείες των υπουργών (ακόμη και σε κυβερνήσεις που μακροημερεύουν) δεν ξεπερνούν τα τρία χρόνια. Ετσι, «το λύκειο διαρκώς αναμορφώνεται», «τα φροντιστήρια ζουν τις τελευταίες μέρες τους», «η είσοδος στα ΑΕΙ γίνεται ελεύθερη», «τα πανεπιστήμια μπαίνουν σε νέες βάσεις», «τα ΤΕΙ αποκτούν τον ρόλο που τους αρμόζει», και η Ελλάδα θριαμβεύει στον... 22ο αιώνα και περισσότερο στη φαντασία μας.
Κάθε υπουργός θεωρεί καθήκον του να πειράξει τις πανελλήνιες εξετάσεις, που κατά καιρούς είναι «πανελλαδικές». Ο ένας κάνει τα τέσσερα μαθήματα έξι, κάποιος άλλος θα κάνει τα έξι εννιά, μέχρι να βρεθεί ο φιλεύσπλαχνος σοσιαλιστής που θα τα ξαναφέρει στα τέσσερα. Ετσι μένουμε αιωνίως με το ερώτημα: με δέσμες τα βάζουμε με κατευθύνσεις τα βγάζουμε, τι έχουν τα έρμα και μένουν αγράμματα;
Ο νέος υπουργός Παιδείας –ο οποίος σύμφωνα με τον κ. Αλέξη Τσίπρα μοιάζει με τον Αϊνστάιν– δεν ξεκίνησε ένα νέο (κατά Τόμας Κουν) Παράδειγμα για την Παιδεία. Αναμάσησε τα γνωστά περί «αναμόρφωσης του λυκείου, εκκινώντας από τη Β΄ και Γ΄ Λυκείου, όπου μέσα από ένα αδιάβλητο και αξιόπιστο σύστημα θα παρέχεται ένα ισχυρό εθνικό απολυτήριο ο βαθμός του οποίου θα ανοίγει χωρίς εξετάσεις την πόρτα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση». Και μετά, όπως είναι λογικό, άρχισε να βάζει εξετάσεις στο όραμα: «Για σχολές με ζήτηση, όπως η Ιατρική, μπορεί να εφαρμόζεται ένα είδος εξετάσεων» («Καθημερινή» 9.5.2017).
Να προβλέψουμε για μία ακόμη φορά ότι και αυτό το σχέδιο θα αποτύχει; Το πρόβλημα της Παιδείας δεν είναι οι εξετάσεις, δεν είναι οι δέσμες, δεν είναι ο αριθμός των μαθημάτων. Είναι η σοβιετικού τύπου οργάνωσή της. Στην εποχή μας, ουδείς κεντρικός σχεδιασμός μπορεί να λύσει τα προβλήματα. Και αυτό γιατί οι ανάγκες από περιοχή σε περιοχή, από σχολείο σε σχολείο, είναι διαφορετικές και αλλάζουν διαρκώς. Σε αυτό το τεράστιο και δαιδαλώδες σύστημα με ένα κέντρο, αλλάζοντας απλώς μια παράμετρο για να διορθωθεί μια αρρυθμία κάπου, δημιουργούνται πολλαπλάσιες αρρυθμίες κάπου αλλού. Και μετά αρχίζει το μαρτύριο του Ταντάλου. Εκεί που μοιάζει ότι φτάνουμε στον στόχο, οι θεοί της πολυπλοκότητας ανεβάζουν τα κλαδιά των δένδρων πιο ψηλά. Για να διορθωθούν οι πρώτες αρρυθμίες από την εφαρμογή του λεπτομερούς «εθνικού σχεδίου», το υπουργείο εκδίδει νέες ρυθμίσεις. Αυτές όμως έχουν το κουσούρι των προηγούμενων. Απορρυθμίζουν άλλα σχολεία. Και δώσ’ του το γαϊτανάκι συνεχίζεται.
Το μόνο θετικό με αυτή την κυβέρνηση είναι ότι ανακοινώνει πολλά και πράττει λίγα. Επομένως, μπορούμε να ελπίζουμε ότι το νέο «σχέδιο» θα παραμείνει στα χαρτιά.
Πάσχος Μανδραβέλης, Η Καθημερινή (17/05/2017)

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
1.        Να γίνει το δομικό διάγραμμα του κειμένου.

2.        Να χαρακτηρίσετε με «Σωστό» ή «Λάθος» τις παρακάτω προτάσεις:

·           Ο αρθρογράφος
ü  αντιμετωπίζει με καυστικό ύφος τις αλλαγές στην παιδεία.
ü  πιστεύει ότι τα νέα μέτρα θα έχουν αποτελέσματα στο άμεσο μέλλον.
ü  υποστηρίζει πως το νέο σχέδιο για την παιδεία περιλαμβάνει καινοτόμες και πρωτότυπες προτάσεις.
ü  θεωρεί πως ένα ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα είναι εφικτό.
ü  πρεσβεύει πως οι αλλαγές δημιουργούν μόνο έναν φαύλο κύκλο.

3.        «Σε αυτό το τεράστιο και δαιδαλώδες σύστημα με ένα κέντρο, αλλάζοντας απλώς μια παράμετρο για να διορθωθεί μια αρρυθμία κάπου, δημιουργούνται πολλαπλάσιες αρρυθμίες κάπου αλλού. Και μετά αρχίζει το μαρτύριο του Ταντάλου. Εκεί που μοιάζει ότι φτάνουμε στον στόχο, οι θεοί της πολυπλοκότητας ανεβάζουν τα κλαδιά των δένδρων πιο ψηλά.»: να αναπτύξετε το περιεχόμενο του αποσπάσματος σε μια παράγραφο 80-100 λέξεων.

4.        Να εντοπίσετε τη δομή και τον τρόπο ανάπτυξης της 4ης παραγράφου.

5.        Να γράψετε ένα συνώνυμο κι ένα αντώνυμο για καθεμιά από τις υπογραμμισμένες λέξεις του κειμένου.

6.        Να εξηγήσετε τη λειτουργία των εισαγωγικών, των παρενθέσεων και της διπλής παύλας (3η §) στο κείμενο.

7.        Ποια η λειτουργία του α’ πληθυντικού προσώπου; Πώς σχετίζεται με το ύφος του κειμένου;

8.        Ποια η λειτουργία των ερωτήσεων στη 2η παράγραφο του κειμένου;

9.        α) Να σχολιάσετε τον τίτλο του κειμένου, β) Να δώσετε έναν τίτλο με αποδοκιμαστικό σχόλιο.


10.    Να επισημάνετε τρία (3) γνωρίσματα που πιστοποιούν ότι το κείμενο είναι άρθρο. 


1 σχόλιο:

Mizi Margueron είπε...

Γεια σας φίλοι ... εποχιακά χαιρετισμούς σε όλους σας. Είμαι η Άννα raymond, από τη Χαϊδελβέργη, πριν από λίγες μέρες διάβασα ένα σχόλιο που δημοσιεύτηκε σε μια συμβουλευτική στο διαδίκτυο σχετικά με τις σχέσεις. ένας άντρας από το Μόναχο, δημοσιογράφος, αποκαλύπτει πώς θεραπεύει τις αδύναμες στύσεις και την ταχεία εκσπερμάτιση τρεις εβδομάδες μετά την εγκατάλειψη της γυναίκας του εξαιτίας της ασθένειας. ενώ διάβασε την ιστορία του και είπε ότι ο Drigbinovia ο άνθρωπος που τον βοήθησε να επιτύχει τα πάντα έφερε την πρώην σύζυγό του μετά το χωρισμό. Ήμουν πολύ τυχερός να αντιγράψω τη διεύθυνση επαφής doctorigbinovia93@gmail.com από το σχόλιο που δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο. Επικοινωνώ με την Drigbinovia λόγω των προκλήσεων μου στην παντρεμένη ζωή. Χρειάστησα βοήθεια τόσο απεγνωσμένα για να πάρω πίσω τον άντρα μου. Πριν από μερικούς μήνες είχα έναν αγώνα με τον άντρα μου chandler, με κοίταξε ευθεία στα μάτια? Είπε ότι ανάμεσα σε εμάς είχαμε τελειώσει τη σχέση του γάμου μας, πήρα το γιο μου Κεββίνο και ταξίδεψε στη χώρα μας για να ζήσει στην Ισπανία. Από τότε προσπαθώ να τον καλέσω και να του στείλω μηνύματα μέσω τηλεφώνων, κοινωνικών δικτύων. μέσου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αλλά απέτρεψε τελείως τη γραμμή μου να φτάσει σε αυτόν, ήταν τόσο απογοητευμένος και χρειαζόταν βοήθεια για να μιλήσει με τον γιο μας Felix, με διάβασαν να ζητήσω συγγνώμη, ακόμη και όταν και οι δύο γνωρίζουμε ότι με κακομεταχειριζόταν, από 7 μήνες χωρίς λέξεις δεν υπάρχει γράμμα. Η κατάσταση αυτή με είχε καθημερινά σκοτώσει, ήμουν καταθλιπτικός και χρειάστηκα απεγνωσμένα βοήθεια και επείγουσα λύση για να λύσω αυτό το πρόβλημα. Γι 'αυτό ήρθα σε επαφή με τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Drigbinovia, αφού νομίζω ότι μπορώ μόνο να βοηθήσω τον σύζυγό μου να επιστρέψει στο σπίτι με τον γιο μου. Έχω επικοινωνήσει μαζί του και με διαβεβαίωσε ότι μπορεί να με βοηθήσει να επιστρέψω με τον σύζυγό μου και το γιο μου στο σπίτι μου, υπακούω και ακολουθώ τις οδηγίες του βήμα προς βήμα. Δύο μέρες αργότερα, ο Drigbinovia είπε ότι είχε τελειώσει το μεσημέρι με τις εξουσίες ορθογραφίας του στον ναό του. Όλα αυτά έκανε μόνος του, δεν έκανα τίποτα, παρέθεσα μόνο τα απαραίτητα στοιχεία. Την ίδια νύχτα, ο σύζυγός μου chandler μου τηλεφώνησε για να ζητήσει συγγνώμη, ήταν πολύ ήρεμος. Μίλησε μαζί μου, ήρθε πολύ λυπημένος για όλα όσα έκανε για να με βλάψει. chandler επέστρεψε στο σπίτι χθες με το γιο μου Kevin, σήμερα είμαι τόσο χαρούμενος που αποκατέστησα την οικογένειά μου και ότι ο σύζυγός μου και αγαπώ ο ένας τον άλλο περισσότερο από ποτέ. Θα εκτιμώ και θα εκτιμώ πάντα τη βοήθεια του Drigbinovia. Υπόσχομαι να μοιραστώ τη μαρτυρία των καλών ειδήσεων με τους φίλους μου και όλους εδώ. Έχω μια θετική πρόθεση ότι τα πράγματα θα λειτουργήσουν για μένα και συνειδητοποίησα επίσης ότι θα ήταν καλό να μοιραστώ μαζί σας εδώ, καθώς γνωρίζω ότι θα εμπνεύσει και άλλους, αφού πρόσφατα συναντήθηκα, είμαι ζωντανός μάρτυρας για τον οποίο εγώ εργασία. Εγώ, ο σύζυγός μου, επέστρεψα σπίτι σε επτά ημέρες, είναι απίστευτο και θαύμα. η συμβουλή μου είναι εάν αναζητάτε απεγνωσμένα μια μόνιμη και επείγουσα λύση για όλη την κρίση των σχέσεων αγάπης και αν ανακάμψετε τον χαμένο συνεργάτη σας και οικοδομήσουμε μια ευτυχισμένη οικογένεια. Είμαι μια ζωντανή μαρτυρία ότι αυτές οι δυνάμεις αγάπης είναι αποτελεσματικές και εργάζονται αναλόγως για να προγραμματίσουν μέσα σε λίγες μέρες από την ενεργοποίηση του πρώην σας για να σας καλέσω να ζητήσετε συγγνώμη Σας εύχομαι καλή τύχη