"Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα..."

Παρασκευή 8 Ιουνίου 2018

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2018: Τα θέματα και οι απαντήσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα

Πρεμιέρα Πανελλαδικών Εξετάσεων με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Οι μαθητές εξετάστηκαν στο κείμενο του Δ. Μαρωνίτη που αφορά τη σχέση παιδείας-εκπαίδευσης. Το θέμα παραγωγής λόγου περιλαμβάνεται στις βασικές διδαχθείσες θεματικές ενότητες.  

Για να δείτε τα θέματα πατήστε εδώ

Ενδεικτικές απαντήσεις:

Α. ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Κεντρική ιδέα : Σχέση όρων παιδείας – εκπαίδευσης
Νοηματικοί άξονες:
1η παράγραφος:
·         Σύγχυση ως προς το περιεχόμενο των όρων-αποδίδεται όμοιο εννοιολογικό περιεχόμενο.
·         Παιδεία: ελληνικός όρος με πλούσιο εννοιολογικό περιεχόμενο.
1η-2η παράγραφος:
·         Ιστορική αναδρομή στην αρχαία Ελλάδα:
ü  Τραγικοί ποιητές: μέσο αγωγής
ü  Πλάτωνας: γνωστικό και ηθικό περιεχόμενο
ü  Γενικά σχετίζεται με την εφηβική ηλικία ή θεωρείται δείγμα μωρίας
ü  Κρίτωνας: γλωσσική συγγένεια με εκπαίδευση - παροχή γνώσεων
3η παράγραφος:
·         Εντούτοις, διαφορετικοί όροι-πρόσκαιρη η κατευθυνόμενη σύγχυση.
·         Ενδελεχής εξέταση θα αναδείξει τη διαλεκτική σχέση.
·         Κοινό σημείο η παροχή γνώσεων από επίσημους φορείς.
·         Η ιδιωτική πρωτοβουλία μπορεί να γίνει πηγή διακρίσεων.
4η παράγραφος:
·         Η διάκρισή τους σχετίζεται με τις συνθήκες, τον χαρακτήρα και τον στόχο τους.
·         Παιδεία: τρόπος έρευνας, ελεύθερη βούληση, εκούσια/ηθελημένη ≠ Εκπαίδευση: άσκηση/εφαρμογή, προγραμματισμένη, αναγκαστική.

Β1.      α) Λάθος
            β) Λάθος
            γ) Σωστό
            δ) Λάθος
            ε) Σωστό

Β2. α) Τρόπος Άνάπτυξης : Σύγκριση – Αντίθεση
            Συγκρινόμενα μέλη: παιδεία – εκπαίδευση
Λέξεις που δηλώνουν αντίθεση: «διαφορές, διαφορετική φύση, αποκλίνοντα προσανατολισμό, αντίθετα, η παιδεία [...] υποχρεωτική»

    β)     Ωστόσο:         εναντίωση
            Επομένως:    συμπέρασμα
            Προκειμένου: σκοπός
            Που πάει να πει: επεξήγηση
            Κυρίως:         έμφαση         

Β3. α) Ανιχνεύονται           : εντοπίζονται
            Συνάπτεται              : συνδέεται, σχετίζεται
            Εμφανίζεται             : παρουσιάζεται, εντοπίζεται
            Συντελεστών           : παραγόντων
            Προφανείς                : πρόδηλες, καταφανείς, ολοφάνερες.

β)        αναβαθμίζεται ≠ υποβαθμίζεται
            μεταγενέστερη ≠ προγενέστερη
            επιτρέπουν ≠ απαγορεύουν
            ιδιωτική ≠ δημόσια
            διαφορές ≠ ομοιότητες

Β4.      α) εναλλάσσονται, ανιχνεύονται, αναδεικνύεται, αναβαθμίζεται, θεωρείται, συνάπτεται

            β) Έμφαση στην ενέργεια, απρόσωπο ύφος, πυκνότητα, ποικιλία στην πλοκή του λόγου, επίσημο ύφος

1 σχόλιο:

Mizi Margueron είπε...

Γεια σας φίλοι ... εποχιακά χαιρετισμούς σε όλους σας. Είμαι η Άννα raymond, από τη Χαϊδελβέργη, πριν από λίγες μέρες διάβασα ένα σχόλιο που δημοσιεύτηκε σε μια συμβουλευτική στο διαδίκτυο σχετικά με τις σχέσεις. ένας άντρας από το Μόναχο, δημοσιογράφος, αποκαλύπτει πώς θεραπεύει τις αδύναμες στύσεις και την ταχεία εκσπερμάτιση τρεις εβδομάδες μετά την εγκατάλειψη της γυναίκας του εξαιτίας της ασθένειας. ενώ διάβασε την ιστορία του και είπε ότι ο Drigbinovia ο άνθρωπος που τον βοήθησε να επιτύχει τα πάντα έφερε την πρώην σύζυγό του μετά το χωρισμό. Ήμουν πολύ τυχερός να αντιγράψω τη διεύθυνση επαφής doctorigbinovia93@gmail.com από το σχόλιο που δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο. Επικοινωνώ με την Drigbinovia λόγω των προκλήσεων μου στην παντρεμένη ζωή. Χρειάστησα βοήθεια τόσο απεγνωσμένα για να πάρω πίσω τον άντρα μου. Πριν από μερικούς μήνες είχα έναν αγώνα με τον άντρα μου chandler, με κοίταξε ευθεία στα μάτια? Είπε ότι ανάμεσα σε εμάς είχαμε τελειώσει τη σχέση του γάμου μας, πήρα το γιο μου Κεββίνο και ταξίδεψε στη χώρα μας για να ζήσει στην Ισπανία. Από τότε προσπαθώ να τον καλέσω και να του στείλω μηνύματα μέσω τηλεφώνων, κοινωνικών δικτύων. μέσου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αλλά απέτρεψε τελείως τη γραμμή μου να φτάσει σε αυτόν, ήταν τόσο απογοητευμένος και χρειαζόταν βοήθεια για να μιλήσει με τον γιο μας Felix, με διάβασαν να ζητήσω συγγνώμη, ακόμη και όταν και οι δύο γνωρίζουμε ότι με κακομεταχειριζόταν, από 7 μήνες χωρίς λέξεις δεν υπάρχει γράμμα. Η κατάσταση αυτή με είχε καθημερινά σκοτώσει, ήμουν καταθλιπτικός και χρειάστηκα απεγνωσμένα βοήθεια και επείγουσα λύση για να λύσω αυτό το πρόβλημα. Γι 'αυτό ήρθα σε επαφή με τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Drigbinovia, αφού νομίζω ότι μπορώ μόνο να βοηθήσω τον σύζυγό μου να επιστρέψει στο σπίτι με τον γιο μου. Έχω επικοινωνήσει μαζί του και με διαβεβαίωσε ότι μπορεί να με βοηθήσει να επιστρέψω με τον σύζυγό μου και το γιο μου στο σπίτι μου, υπακούω και ακολουθώ τις οδηγίες του βήμα προς βήμα. Δύο μέρες αργότερα, ο Drigbinovia είπε ότι είχε τελειώσει το μεσημέρι με τις εξουσίες ορθογραφίας του στον ναό του. Όλα αυτά έκανε μόνος του, δεν έκανα τίποτα, παρέθεσα μόνο τα απαραίτητα στοιχεία. Την ίδια νύχτα, ο σύζυγός μου chandler μου τηλεφώνησε για να ζητήσει συγγνώμη, ήταν πολύ ήρεμος. Μίλησε μαζί μου, ήρθε πολύ λυπημένος για όλα όσα έκανε για να με βλάψει. chandler επέστρεψε στο σπίτι χθες με το γιο μου Kevin, σήμερα είμαι τόσο χαρούμενος που αποκατέστησα την οικογένειά μου και ότι ο σύζυγός μου και αγαπώ ο ένας τον άλλο περισσότερο από ποτέ. Θα εκτιμώ και θα εκτιμώ πάντα τη βοήθεια του Drigbinovia. Υπόσχομαι να μοιραστώ τη μαρτυρία των καλών ειδήσεων με τους φίλους μου και όλους εδώ. Έχω μια θετική πρόθεση ότι τα πράγματα θα λειτουργήσουν για μένα και συνειδητοποίησα επίσης ότι θα ήταν καλό να μοιραστώ μαζί σας εδώ, καθώς γνωρίζω ότι θα εμπνεύσει και άλλους, αφού πρόσφατα συναντήθηκα, είμαι ζωντανός μάρτυρας για τον οποίο εγώ εργασία. Εγώ, ο σύζυγός μου, επέστρεψα σπίτι σε επτά ημέρες, είναι απίστευτο και θαύμα. η συμβουλή μου είναι εάν αναζητάτε απεγνωσμένα μια μόνιμη και επείγουσα λύση για όλη την κρίση των σχέσεων αγάπης και αν ανακάμψετε τον χαμένο συνεργάτη σας και οικοδομήσουμε μια ευτυχισμένη οικογένεια. Είμαι μια ζωντανή μαρτυρία ότι αυτές οι δυνάμεις αγάπης είναι αποτελεσματικές και εργάζονται αναλόγως για να προγραμματίσουν μέσα σε λίγες μέρες από την ενεργοποίηση του πρώην σας για να σας καλέσω να ζητήσετε συγγνώμη Σας εύχομαι καλή τύχη