"Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα..."

Τρίτη 17 Μαΐου 2016

Συμβουλές για ένα άριστο γραπτό στα αρχαία ελληνικά!



ΔΙΔΑΓΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
1.        Διαβάζουμε προσεκτικά το κείμενο και προσδιορίζουμε τις ενότητες στις οποίες αναφέρεται.
2.        Αφού διακρίνουμε την ερώτηση σε δεδομένα και ζητούμενα, ξεκινάμε με έναν πρόλογο  και αναπτύσσουμε το κάθε ζητούμενο σε διαφορετική παράγραφο.
3.        Δεν  ξεχνάμε τις συνδετικές λέξεις, αποφεύγουμε τις επαναλήψεις και τα ορθογραφικά λάθη.
4.        Κάνουμε αναφορά στο κείμενο και παραπομπή σε χωρία (όπως αναφέρεται/διαπιστώνεται/υποστηρίζεται/τονίζεται/αποδεικνύεται από τη φράση «.......................»).
5.        Κλείνουμε με έναν σύντομο επίλογο.

ΑΔΙΔΑΚΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
Α. ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
Τα συνηθέστερα λάθη προέρχονται από :
  •             Καταγραφή τύπων διαφορετικών από εκείνων που ζητούνται.
  •            Λαθεμένη χρήση πολυτονικού συστήματος.

Β. ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ
Στο  συντακτικό  γράφουμε  ολοκληρωμένη  συντακτική  ανάλυση,  π.χ. :
·         Υποκείμενο  στο «…………………….» .
·         Αντικείμενο  στο «……………………» .
·         Κατηγορούμενο  στο « ………………….»  με  συνδετικό  το  ρήμα  «………» 
·         Μετοχή ………………………… (είδος) και συνημμένη ή απόλυτη (επισημαίνεις το υποκείμενο).
·         Απαρέμφατο :  ………………..(ειδικό  ή  τελικό) ,…………………..( έναρθρο  ή  άναρθρο), …………………… (υποκείμενο  ή  αντικείμενο) στο «…………………» και  έχουμε …………………… (ταυτοπροσωπία  ή  ετεροπροσωπία).
·  Ονοματικοί  προσδιορισμοί : …………………….. (π.χ. παράθεση) ως ονοματικός ομοιόπτωτος προσδιορισμός στο «……………………»  ή  ………………………. (π.χ. γενική κτητική) ως ονοματικός ετερόπτωτος προσδιορισμός στο «……………»
·         Επιρρηματικοί  προσδιορισμοί : …………………. (π.χ. επίρρημα)  ως  επιρρηματικός  προσδιορισμός  του …………….. (π.χ. τρόπου) στο «……». 

Δεν υπάρχουν σχόλια: