"Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα..."

Κυριακή, 21 Νοεμβρίου 2010

Η τηλεόραση ως μέσο επαγγελματικής πληροφόρησης.



 21 Νοεμβρίου
Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης



Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης είναι τα πιο αποτελεσματικά μέσα για τη διάδοση πληροφοριών σχετικών με θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού.
Ειδικότερα, η τηλεόραση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τους εξής σκοπούς:
  • Παρουσίαση των κυριότερων δυσκολιών που μπορεί να αντιμετωπίσει ένας νέος όταν αρχίζει την επαγγελματική του ζωή.
  • Προβολή των διαφόρων επαγγελμάτων.
  • Συμβολή στη δημιουργία μιας γέφυρας μεταξύ του σχολείου και βιομηχανικών ή τεχνητών αναγκών.
  • Παρουσίαση προβλημάτων συνειδήσεως, ηθικής και ανθρώπινων σχέσεων στον επαγγελματικό βίο.
  • Συμπληρωματική εκπαίδευση των εργαζομένων ή την εξυπηρέτηση της δια βίου εκπαίδευσης.
  • Συμβολή στη λύση προβλημάτων ειδικών κατηγοριών εργαζομένων, όπως μεταναστών, αγροτών, γυναικών.
  • Παρουσίαση του προβλήματος της ανεργίας.
  • Ενημέρωση στις νέες δομές και μεταρρυθμίσεις του εκπαιδευτικού συστήματος και γνωστοποίηση των νέων κατευθύνσεων, σχολών ή τμημάτων που δημιουργούνται με αναφορά στις επαγγελματικές διεξόδους και στις προοπτικές των πτυχιούχων τους. 

Για την επιτυχία των παραπάνω στόχων μπορούν να προβάλλονται ταινίες που περιγράφουν διάφορες επαγγελματικές ασχολίες, συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης σε θέματα επαγγελματικής ζωής, ομιλίες ειδικών σε θέματα οικονομικά ή επαγγελματικά, συνεντεύξεις με επαγγελματίες και άλλα παρόμοια.


Βιβλιογραφική Πηγή:
Κασσωτάκης, Μ. (2000). Η πληροφόρηση για τις Σπουδές και τα Επαγγέλματα. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.


1 σχόλιο:

anda gaki είπε...

Η δύναμη των Μέσων είναι πραγματικά απίστευτη!!! Το θέμα είναι να τη χρησιμοποιούν και για κάτι θετικό, όπως είναι όλα όσα ανέφερες, και όχι μόνο για να μας "μπουκώνουν" με τηλεσκουπίδια. Ελπίζω κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον να μεθοδευτεί ένα κατάλληλο τηλεοπτικό πρόγραμμα με τέτοιου είδους στοχοθεσία!